torsdag den 10. januar 2013

Sneflokke kommer vrimlende - 2. del

Okay, jeg indrømmer det... Da den israelske vejrudsigt i går lovede snestorm i nat og i dag, troede jeg faktisk ikke på dem, men - de fik ret.
Jeg var måske en smule sarkastisk i mit blogindlæg i går, da jeg skrev om at israelerene er lidt pylrede i forhold til at køre og være ude i vintervejr, men i dag var det rent faktisk begrundet.

Dagen i dag skulle have budt på en tur til Masada, som er et must-see i Israel, men den tur er blevet udsat pga. vejret. Men okay, det var faktisk temmelig sjovt alligevel!
Kristina og jeg stod op kl. 7, klædte os varmt på og gik ind til byen. Mange andre havde også trodset kulden og flere steder stod der snemænd og prydede rundkørseler og vejkryds.

Sådan ser det ud udenfor min hoveddør

Jeg står midt i et forholdsvis stort kryds på Hebronroad og tager dette billede af de dårligt ryddede veje

Den gamle by udefra - et smukt syn!

En snemand i et kryds

Bagved de tunge snefnug gemmer der sig en flok ortodokse jøder, som også var ude at hygge sig i sneen


Op ad formiddagen blev vi hentet af Jakob, præsten, som kørte os og nogle af volontørene hjem til sig, hvor vi lavede snemænd sammen med Rebekka, den ældste af pigerne. Vi er overbevidste om, at vi lavede Jerusalems størtste snemænd!!

En af vores 2 vidundere under processen

Jakob og Rebekka sammen med vidunder nr. 2


Ved middagstid gik vi ind, for at få varmen igen og hyggede med film, varm kakao, kage og hyggeligt selskab.
Det blev ikke Masada i dag, men tilgengæld blev jeg velsignet med mange andre gode oplevelser :)

Vi hygger med et spil TAKI, som er et populært spil i Israel, som minder meget om UNO

Ingen kommentarer:

Send en kommentar