onsdag den 9. januar 2013

Kongebørn

Hver mandag eftermiddag og aften er jeg leder i en børne- og ungdomsklub som kaldes Kings Kids.
Gruppen har eksisteret i 10 år og har venskabsgrupper mange steder i verdenen, bl.a. en arabisk venskabsgruppe og arbejdet med børnene og de unge er dermed en form for forebyggende forsoningsarbejde ved at de lærer hinanden at kende, er på lejre sammen og laver opvisninger sammen.

I gruppen er der undervisning/bibeltime, vi spiser sammen og leger/laver en aktivitet, men den største event for børnene og de unge er, at vi danser. En finsk volontør underviser dem i danse til kristne lovsange på både hebraisk og engelsk. Hun er meget dygtig og inspirerende.
Min opgave består mest i praktisk hjælp, da jeg ikke er den store danser. Men det er nu alligevel sjovt at prøve at give mig i kast med denne svære disciplin :)

 Her danser børnene

 I en tiltrængt pause leger vi kluddermor - for mig som dansker, er det virkelig morsomt at høre dem prøve at sige kluddermor!

 Her er Kristine - min norske kollega, bagerste række nr. 2 fra venstre - også med i dansen. Senere kom vi andre også med i øvningen
 
Børnene er virkelig dejlige! Her leger vi rød, gul, grøn STOP, hvilket de gik meget op i :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar