lørdag den 29. september 2012

Hvad har jeg gang i?

Pga. de mange helligdage og fester er der mange ting, som står lidt på standby indtil løvhyttefesten er færdig.
Sådan er forholdene også på Machaseh, hvor jeg arbejder. Det meste af tiden indtil nu er gået med forberedelser og planlægning af forskellige aktiviteter. Min hverdag nu, er derfor stadig lidt ustruktureret. Men jeg vil alligevel prøve at give et overblik over hvilke ting jeg laver og hvad jeg kommer til at lave:

Mandag aften: Kings Kids gruppe, som er et klubtilbud for teenagere, hvor hovedformålet er at israelere og arabere lærer hinanden at kende.

Tirsdag: hebraisk undervisning (når der er mulighed for det), planlægning, forberedelser og tid til møder.

Onsdag aften: Vi skal lede en pigegruppe for 4 piger på omkring 16-18 år, som enten er på vej ud af anoreksi eller på vej til at få det. Altså en slags støttegruppe, hvor formålet er at opbygge pigernes selvbillede.

Torsdag: Tøj- og mad uddeling til fattige. Fattige mennesker kan komme uanset kulturel, religiøs eller politisk baggrund og få en snak og en pose med mad og selv vælge lidt tøj, som bliver doneret til Machaseh.

Torsdag aften: etiopisk børnegruppe. Hver anden uge er der 2 grupper; en for enlige etiopiske mødre og en gruppe for deres børn. Fælles for dem alle er, at de er flygtninge og manden i familien har forladt dem, mange af mændene har også været voldelige. De er derfor alle traumatiserede og har brug for støtte.

Fredag: engelsk undervisning: Vi hjælper med at undervise nogle russisktalende østeuropæere i engelsk.

Jeg glæder mig til alle tingene kommer rigtig i gang og til jeg skal møde menneskerne i grupperne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar